top of page

TROTZ IN THE BRANDING

VISUELE IDENTITEIT​

WEB DESIGN

ILLUSTRATIES

WIE ZIJN DIT PRECIES?

Kim Trotz is geen doorsnee creatief. Ze is een energieke denker, een verbinder in hart en nieren en een rasoptimist. Als copywriter en creatief strateeg ziet ze overal kansen voor verbinding, in mensen, ideeën én taal. Onder de naam “Trotz in the Branding” helpt ze bedrijven met het maken van creatieve impact, altijd met een knipoog en een scherpe pen.

Met de missie om creatieve impact te maken met scherpe teksten, slimme verbindingen en een flinke dosis eigenheid, bouwt Trotz in the Branding aan iets bijzonders. Maar om die missie echt over te brengen, miste er nog een visuele identiteit die de krachtige mix van persoonlijkheid, creativiteit en humor goed naar voren brengt.

www.trotzinthebranding.com

AL ENIGE INZICHTEN?

De oude uitstraling van Trotz in the Branding deed weinig recht aan de energie en eigenheid van Kim. Terwijl haar werk juist draait om het maken van verbinding en het brengen van heldere, eigenzinnige verhalen, voelde de visuele identiteit nog wat vlak en algemeen. Tijd om dat recht te zetten met een branding die net zo uitgesproken is als zijzelf.

Branding_Trotz_in_the_Branding-24.jpg
email_signature_uitgebreid.gif

HOE HEB IK DIT AANGEPAKT?

Ik ontwikkelde een branding die net zo uitgesproken is als Kim zelf. Met een krachtig kleurenpalet, een bold en uitgesproken lettertype en speelse handgeschreven elementen komt haar creatieve karakter visueel tot leven. De illustraties zorgen niet alleen voor persoonlijkheid, maar maken letterlijk de verbinding tussen verschillende onderdelen, een knipoog naar hoe Kim mensen, verhalen en ideeën samenbrengt.

De naam Trotz in the Branding (met als woordgrap rots in de branding) wordt versterkt door het nieuwe logo. Ik ontwierp onder andere het logo, favicon, een blogpost-template en een volledige website die haar werk ondersteunt en versterkt.

EN HET RESULTAAT?

Een sterke, opvallende branding die niet alleen perfect bij Kim past, maar ook herkenning oproept bij haar doelgroep. De nieuwe stijl wordt enthousiast ontvangen en Kim voelt zich eindelijk volledig vertegenwoordigd in haar eigen merk. Haar verhalen en projecten krijgen nu de visuele ondersteuning die ze verdienen, speels, creatief en met karakter.

Gele ster
Gele ster
Gele ster
bottom of page