top of page
amrath_specials_flessen kopie.jpg

AMRÂTH HÔTELS

VISUELE IDENTITEIT​
MARKETING OPERATIONS
FOTOGRAFIE

WIE ZIJN DIT PRECIES?

Amrâth Hôtels is een Nederlandse hotelketen met 12 unieke drie-, vier- en vijfsterrenhotels, verspreid over Nederland van Maastricht tot Alkmaar. Elk hotel ligt op een bijzondere, centrale locatie en biedt een combinatie van comfort, persoonlijke service en een karakteristieke sfeer. De hotels zijn ontworpen om gasten een gastvrije ervaring te bieden, met een sterke focus op gemak en bereikbaarheid: alle locaties zijn eenvoudig te bereiken met zowel het openbaar vervoer als de auto. Deze kenmerken maken Amrâth Hôtels ideaal voor zowel zakelijke reizigers als toeristen die op zoek zijn naar een comfortabel verblijf in het hart van Nederlandse steden.

Het begon als een tijdelijke vervanging voor de huidige designer, maar al snel groeide de rol uit tot een missie: met een minimaal budget zoveel mogelijk stappen zetten in het versterken van de branding. Een complete rebranding ligt helaas buiten bereik, dus de uitdaging is om de bestaande merkuitstraling een moderne, eigentijdse twist te geven die aansluit bij de waarden van de Amrâth Hôtels.

AL ENIGE INZICHTEN?

Al snel merkte ik dat de uitingen vaak óf te druk waren, óf juist te leeg en zonder samenhang. Daarnaast zag ik dat de werkwijze binnen het team efficiënter kon. We zijn direct aan de slag gegaan om te ontdekken hoe we deze punten in de korte tijd die we samen hebben, konden verbeteren.

AMRATH_MATERIALEN_VALENTIJN_OLD-NEW.png

THE OLD
DESIGN

SAME BRANDSTYLE
BETTER APPEARANCE

HOE HEB IK DIT AANGEPAKT?

Samen met het team ben ik gaan zitten om niet alleen de punten aan te pakken die mij opvielen, maar ook de obstakels waar zij zelf tegenaan liepen. We hebben een plan opgesteld dat de uitstraling van Amrâth Hôtels meer in lijn moet brengen met wat potentiële bezoekers daadwerkelijk kunnen verwachten. Eén van de eerste beslissingen was om geen stockbeelden meer te gebruiken op de socials en deze zo min mogelijk in te zetten op de website. In plaats daarvan willen we eigen, “echte” content creëren: foto’s en walkthrough-video’s van de hotels die de sfeer en unieke kenmerken écht weergeven.


Daarnaast willen we de uitstraling moderniseren. De huidige uitingen voelen verouderd en missen impact, terwijl we juist willen dat onze communicatie potentiële gasten enthousiast maakt en warm verwelkomt. Daarom werken we aan een frissere en toegankelijkere stijl, die beter aansluit bij de verwachtingen van onze doelgroep.


Verder kwamen we erachter dat sommige processen binnen het team rommelig aanvoelden. Daarom hebben we onderzocht hoe we de workflow kunnen optimaliseren, zodat iedereen sneller en efficiënter kan werken.

Gele ster
Gele ster
Gele ster
mockup_social_media.jpg
CAVA_DOOS_AMRATH-blauw.jpg
liggende wijnflessen.jpg
AMRATH_FLYER_OUD-EN-NIEUW-02-02.jpg

HET RESULTAAT?

In slechts vijf maanden hebben we samen veel bereikt. De workflow binnen het team is geoptimaliseerd, en er zijn nieuwe tools en hulpmiddelen geïntroduceerd om het werk soepeler te laten verlopen. Daarnaast is het aanvraagproces voor drukwerk verbeterd, wat heeft geleid tot kostenbesparing. De visuele uitstraling is naar een hoger niveau getild, waardoor gasten beter resoneren met het merk en sneller tot actie overgaan.

 

Ik heb een geweldige tijd gehad bij Amrâth Hôtels en ben trots op de mooie resultaten die we samen hebben neergezet. Ben jij op zoek naar een professionele interim designer om jouw team te versterken? Neem dan snel contact op!

bottom of page